Film Review: Fata din tren

Post date:

Author:

Category:

Poate ca fata a plecat pentru ca s-a urcat in tren? Acesta este genul de asociere pe care producatorii noului film ”The Girl on the Train” chiar isi doresc sa o faci — si o vei face. Romanul Paulei Hawkins ”The Girl on the Train” a fost imediat comparat cu romanul de succes al lui Gillian Flynn, Gone Girl, iar acum filmul bazat pe cartea lui Hawkins, primeste in mod inevitabil acelasi tratament. Este impachetat ca o continuare sau o sora spirituala a adaptarii de succes de lux din 2014 a cartii lui Flynn. Dar in mod graitor, in Gone Girl,„fata” din titlu este un fel de gluma batjocoritoare, o referire catre Flynn la ceea ce ea a considerat cultura „cool girl”.

Se intampla multe, eh, bine in filmul lui Tate Taylor , pe rand impunator si prost, un thriller distractiv de toamna care aspira la mai mult si nu se opreste. Voi incepe cu ceea ce functioneaza. Principala dintre succesele filmului, asa cum este adevarat pentru multe filme in care este, este Emily Blunt. O actrita cu amplitudine si intelect, lui Blunt i se inmaneaza o cutie mare de rahat de care sa se ocupe in Fata din tren, iar ea cerceteaza totul cu aplomb framantat. Ea o interpreteaza pe Rachel, o trista cu ochii umezi care face naveta cu trenul din suburbii in New York. Punctul culminant al fiecarei zile plictisitoare si deprimante vine cand Rachel observa o frumoasa femeie blonda si sotul ei frumos a carui casa este situata de-a lungul sinelor de tren. (Se intampla un lucru socio-economic acolo, pe care eu nu suntdestul de sigur ca cumpar. Acesti burghezi nenorociti nu par a fi cei care sa cumpere case adiacente sinelor de tren?)

Rachel este obsedata de aceasta femeie (aceasta fata?), care pare atat de multumita si indragostita, pentru ca Rachel insasi este orice altceva decat. Ajungem sa aflam ca este o alcoolica furioasa, care suge pe furis vodca dintr-o sticla de apa toata ziua, bea vin si isi suna in mod repetat fostul sot noaptea. Ea se prabuseste la un prieten; acel prieten este jucat cu o frustrare obosita de Laura Prepon. Rachel este o mizerie totala, iar Blunt joaca acele extreme – bea, urmari, locuieste cu Laura Prepon – cu o convingere invinetita. Ea este cu adevarat greu de privit, rupta, lamuritoare si misto. Munca dedicata a lui Blunt ridica materialul cat de mult poate, dar in cele din urma superficialitatea naratiunii lui Hawkins (adaptata de scenaristul Erin Cressida Wilson ) nu mai poate fi imbracata.

Fata — cea vazuta din tren, nu cea din tren — dispare si este presupusa moarta. Dar ajungem sa o cunoastem in flashback-uri. Ea este Megan ( Haley Bennett ), superba si trista, blocata intr-o casnicie aspra, infometata de dragoste cu o bruta frumoasa pe nume Scott ( Luke Evans ). Exista un aer de pericol sexual in jurul lui Megan, asa cum vedem in sesiunile cu terapeutul ei sever ( Edgar Ramirez, speram ca castiga un salariu decent). Intre timp, in alte intercalari, facem cunostinta cu femeia pentru care Megan o dadaca, o alta blonda frumoasa interpretata de Rebecca Ferguson. Nu va voi spune cine este ea exact si cum se raporteaza ea la poveste, dar probabil ca puteti ghici. Poate este in remorci. Nu stiu.

Oricum, Megan este disparuta, iar Rachel era in apropiere, poate prezenta, in momentul disparitiei ei. Memoria ei este mai mult decat neclara pentru ca era atat de beata in acea noapte, ceva pe care Taylor il manipuleaza cu un efect din ce in ce mai neconvingator. Regulile filmului de aici sunt neclare: fie Rachel era beata in stare de ebrietate, fie nu era. Incercati, deoarece multi dintre noi trebuie sa recupereze date dupa o noapte deosebit de proasta de baut, unele lucruri sunt doar pierdute pentru totdeauna. Dar Taylor trebuie sa dea un sentiment de constructie cumulativa misterului, asa ca introduce in memoria lui Rachel niste scapari tulburi care treptat prind contur si se ascuti. (Poate ca Tate Taylor m-ar putea ajuta sa pun cap la cap ce anume s-a intamplat in noaptea celei de-a 26 de ani de nastere? Mi-ar placea sa stiu dupa toti acesti ani!)

Ajuta la investigatia lui Taylor Allison Janney, ca un detectiv obstinat, suspicios, dornic de vinovatia lui Rachel de la inceput. In timp ce marea Allison Janney este intotdeauna binevenita, prezenta ei aici m-a facut in mare parte dor de minunata Kim Dickens intr-un rol similar din Gone Girl. Asa cum rasturnarile din The Girl on the Train m-au facut sa tanjesc dupa contururile relativ elegante din Gone Girl. Asa cum masculinitatea amenintatoare si amenintatoare a lui Evans si a lui Justin Theroux m-a facut sa tanjesc dupa turnura perfecta a lui Ben Affleck in filmul lui Fincher. (Desi voi spune, am preferat cu mult scena dusului Girl on the Train a lui Evans fata de cea mult dezbatuta a lui Affleck dinGone Girl. )

In timp ce Blunt si altii fac tot posibilul pentru a mentine The Girl on the Train cat mai inalta si priceputa din punct de vedere psihologic (Bennett si Ferguson sunt amandoi puternici in acest sens), pana la punctul culminant, filmul a devenit o versiune lucioasa a anilor 1990. Thriller cu filme TV. Ceea ce nu este tocmai o insulta – intr-adevar, mi-ar placea daca succesele duble din 2014 ale lui Gone Girl si No Good Deed au dus la o renastere completa a thrillerelor domestice smecheroase, cam pusnice din anii 1990. Doar ca Fata din tren — care s- ar putea multumi sa fie un simplu divertisment sumbru — incearca sa fie ceva mai mult, cu ceva de spus. Nu este, si tot efortul irosit emana un miros urat.

In cele din urma, filmul isi simplifica personajele odata interesante, fie exonerandu-le, fie distilandu-le rautatea in ceva destul de banal. Exista doua secrete majore dezvaluite care, de departe, par a fi inrudite. Dar cu cat te apropii de filmare, dand deoparte frunzele moarte si examinand scena, cu atat mai mult iti dai seama ca de fapt nu au nimic de-a face una cu cealalta. Existenta acestor mistere gemene sugereaza un film mai viclean si mai crud care ar fi putut fi, dar Fata din tren este simplu. Piesa sa finala este alarmanta si tulburatoare si merita asteptarea. Si Blunt este, ca intotdeauna, o forta pentru bine in lume. In plus, am mentionat scena dusului lui Luke Evans? Dar nici unul din Fata din trenare lovitura vulpina, tatonatoare, a predecesorului sau. Este un cocktail SkinnyGirl pentru lucrul real puternic al lui Gone Girl .

STAY CONNECTED

2,507CititoriConectați-vă
0AbonațiAbonați-vă