Upcycling-ul este cea mai mare tendinta de moda de primavara/vara

Post date:

Author:

Category:

Upcycling-ul a fost cea mai mare tendinta de primavara/vara 2022, cu oameni ca Balenciaga, Marni – unde s-au creat imbracaminte exterioara cu mozaic din articolele de imbracaminte existente si Coach – de remarcat gentile din anii 1970 reproiectate, toate explorand modul in care pot reutiliza materialele. Intre timp, Miu Miu a anuntat in octombrie ca lanseaza o noua colectie Upcycled — o capsula exclusiva de 80 de rochii unice, remodificate din piese antice care au fost procurate cu grija din magazinele vintage si pietele din intreaga lume.

In timp ce tinerii designeri precum Priya Ahluwalia, Bethany Williams si Emily Adams Bode si-au facut nume prin reutilizarea textilelor care exista deja, a vedea ca marcile de lux majore imbratiseaza practica marcheaza o schimbare semnificativa in industrie.  Prima oara cand am folosit material mort si am vorbit despre asta a fost in 2017, colectie SS22 continea 60% piese reciclate.  A fost ca si cum ai folosi un cuvant rau: Nu spui acel cuvant in vocabularul de lux.

Este posibil ca imaginea sa contina: Imbracaminte, Imbracaminte, Om, Persoana, Festival si multime

Dar restrictiile impuse de pandemie i-au determinat pe designeri sa apeleze la materiale pe care deja au de predat in studio, in loc sa livreze in tesaturi noi. JW Anderson a lansat recent o noua colectie capsule, Made in Britain, care cuprinde sase piese realizate exclusiv din tesaturi si ornamente ramase din sezoanele precedente. Fabricat in Marea Britanie a venit din aceasta idee in timpul blocarii de a crea moda din ceea ce aveam deja si lucram la nivel local.

Este posibil ca imaginea sa contina: imbracaminte, rochie de seara, rochie, rochie, moda, pantof, incaltaminte, om si persoana

Efectul devastator al inventarului in exces

Nu este surprinzator faptul ca mai multi designeri imbratiseaza acum upcycling-ul, avand in vedere ca pandemia a dus la un inventar in exces de la colectiile de primavara/vara 2022, mai mult de dublul mediei. In trecut, bunurile nevandute ar fi fost arse sau aruncate de marcile de lux in incercarea de a-si pastra valoarea, ca parte a unei practici socante care a fost interzisa de atunci in Franta. Pe masura ce clientii devin din ce in ce mai constienti de comportamentul risipitor, este mai esential ca niciodata ca industria sa abordeze acest acumulat de articole de imbracaminte intr-un mod durabil.

Duran Lantink, care reasambla articolele de imbracaminte de la marci precum Gucci, Prada si Off-White in piese noi de ultima generatie, a inregistrat o crestere a cererilor de la retaileri si marci importante care doresc sa colaboreze cu el de cand a inceput pandemia. A existat mult interes. Este oarecum infricosator in acest moment – ​​este necesar ca comerciantii cu amanuntul sa se gandeasca la ce sa faca cu stocurile moarte.

Bineinteles, designerii ecologici, au luat problema inventarului in exces in propriile maini. Designerul din New York a creat recent colectia exclusiva Retro Fit pentru Selfridges din Londra, folosind stocurile existente – ganditi-va la casmir refacut, rochii camasa proaspat vopsite si genti tip galeata mozaic. Cand magazinele au fost lovite de pandemie, am inceput sa ne gandim: Cum putem reinventa inventarul pe care il avem deja?

Este posibil ca imaginea sa contina: Imbracaminte, Imbracaminte, Om, Persoana, Rochie de seara, Rochie, Roba si Moda

Un nou mod de lucru

Exista, desigur, provocari in luarea in considerare a reciclarii in procesul de proiectare. Marine Serre a trebuit sa-si regandeasca complet calendarul de productie pentru primavara/vara 2022, dupa ce si-a dat seama ca dureaza mult mai mult pentru a onora comenzile pentru piesele ei reciclate. Am inceput sa lucram la articolele de imbracaminte pentru colectia SS22 in octombrie 2019, asigurandu-ne ca am fi avut suficient timp pentru a le produce corect, fara a strange timpul de productie.

Lucrul din deadstock pune peste cap procesul traditional de design, deoarece designerii trebuie sa se angajeze in fata tesaturilor lor cu mult timp in avans – totul fara sa stie cat de mult succes va avea colectia in ceea ce priveste achizitiile. Cumparam cea mai mare parte a tesaturii, asa ca are un risc mai mare din partea designerului. Imi place asta pentru ca te face mai putin risipitor.

In ciuda provocarilor, exista si avantaje clare ale upcycling-ului, inclusiv o exclusivitate mai mare. Odata ce nu mai exista material pe rola, treci la o alta rola ramasa , spune designerul danez, care a inceput sa creeze colectii Encore din materiale excedentare anul acesta. Face produsul mai exclusivist si mai limitat si adauga valoare.

In timp ce pe vremuri, lipsa de uniformitate ar fi fost o problema pentru comerciantii cu amanuntul – deoarece imbracamintea care ajunge la usa dumneavoastra poate arata diferit de piesa din imaginea online – clientii imbratiseaza acum unicitatea pieselor. Faptul ca nu fiecare piesa este identica este incitant pentru clientul nostru, ceea ce o face o piesa de investitie, aproape de colectie, fie ca este o rochie Marine Serre realizata din esarfe de matase reutilizate, cu modele care difera in fiecare articol de imbracaminte sau paturi vibrante de lana reciclate intr-o rochie cu carouri Rave Review.

Este posibil ca imaginea sa contina: Imbracaminte, Imbracaminte, Pardesiu, Palton, Trench, Om, Persoana si maneca

Upcycling-ul trebuie sa fie noua normalitate

Avand in vedere ca cea mai mare proportie a emisiilor de gaze cu efect de sera din industria modei provine din productia de textile, este esential ca reutilizarea materialelor care exista deja sa devina o practica obisnuita. Avem suficiente textile pe care le-am produs deja pentru a rezista, si totusi inca mai producem mase de haine din materiale virgine .

Desigur, nu putem pur si simplu sa ne reciclam calea de a iesi din problema – trebuie abordata problema fundamentala a supraproductiei in industria modei. Este important ca marii retaileri sa-si reconsidere cantitatile uriase de imbracaminte pe care le cumpara. Trebuie sa-si schimbe mentalitatea.

Cu toate acestea, a vedea marcile importante imbratisand in sfarsit upcycling-ul poate fi doar un pas in directia corecta – mai ales daca devine noua normalitate pentru moda. Atat de multi oameni se implica acum in upcycling . Este greu pentru marci si retaileri sa vada asta doar ca pe o tendinta.

STAY CONNECTED

2,507CititoriConectați-vă
0AbonațiAbonați-vă

INSTAGRAM

36 de fraze de dragoste care te vor face sa te indragostesti

Frazele de dragoste sunt o modalitate frumoasa de a te face sa te indragostesti de acea persoana care te face sa te simti viu....

20 de citate scurte si frumoase despre destin

Derivat din cuvantul latin Destinare, destinul inseamna „ceea ce a fost ferm stabilit”. In timp ce aceasta definitie se refera si la ideea de...