E Joy

Fericire in fiecare zi

Sauna: sursa de sanatate si bunastare

Baile cu aburi la temperatura inalta au fost folosite de secole ca metoda de relaxare. Studii recente coroboreaza, in plus, ca pot favoriza inima, stimuleaza circulatia si cresc longevitatea. Revizuim avantajele sale.

Definitia sauna

O sauna este o baie de aburi intr-o camera de lemn, la o temperatura foarte ridicata, care produce transpiratie rapida si abundenta si care este luata in scop igienic si terapeutic.

Un incalzitor electric plin de roca mentine temperatura la aproximativ 90 ° pana la nivelul solului si o ridica la aproximativ 185 ° in varf. Apa se scurge prin sol pentru a mentine mediul uscat. In acest fel, nivelul de umiditate este de numai 10% la 20%, iar sistemul de ventilatie schimba aerul de 3 pana la 8 ori pe ora.

Pentru ce este sauna?

In Finlanda saunele au fost folosite de mii de ani in scop terapeutic si ca metoda de relaxare. Chiar si astazi aproape o treime dintre finlandezi ii ia in mod regulat. Si este ca aceasta tehnica de caldura ofera o serie de avantaje asupra corpului si mintii noastre, dincolo de relaxarea pura.

Potrivit Asociatiei Nationale a Spa-urilor , sauna are efecte benefice asupra organismului, prin eliberarea toxinelor si activarea circulatiei sangelui prin transpiratie (rapid si abundent).

Beneficiile saunei

Reduce riscul de accident vascular cerebral: Cercetarile publicate in Journal of Neurology „Neurology.com” au ajuns la concluzia ca barbatii si femeile de varsta mijlocie care folosesc in mod regulat bai de sauna au un risc substantial de accident vascular cerebral.

Activeaza circulatia: atunci cand luam o sauna, ritmul nostru cardiac creste si vasele de sange se dilata, ceea ce favorizeaza circulatia . Acest efect poate ajuta la reducerea durerilor musculare, la imbunatatirea miscarilor articulare si la ameliorarea disconfortului artritei.

Favorizeaza inima : persoanele care utilizeaza saune au rate mai mici de boli de inima si dementa. Motivul este ca temperaturile ridicate ale sesiunii reduc tensiunea arteriala si asigura elasticitatea vaselor de sange. Un studiu publicat de Harvard Medical School a sugerat ca doua saptamani de saune zilnice pot chiar imbunatati functia vasculara la pacientii cu insuficienta cardiaca stabila.

Aveti grija de piele si plamani : Unii pacienti cu afectiuni cronice ale pielii, cum ar fi psoriazisul, raporteaza scutirea de mancarime. In mod similar, astmaticii pot prezenta mai putin sibila.

Eliminati bacteriile: sauna poate combate agentii patogeni din mediu si poate ajuta la lupta impotriva celor care ne-au invadat deja. Deci poate fi un remediu bun pentru racelile minore.

Imbunatateste performanta aeroba: favorizeaza termoreglarea, adica disipeaza caldura pe care o simtim si intarzie oboseala la exercitii fizice. In plus, creste aportul de sange prin scaderea ritmului cardiac la antrenament.

Creste longevitatea : Cercetarile publicate in revista Jama Internal Medicine ajung la concluzia ca baile obisnuite de sauna te-ar ajuta sa traiesti mai mult. Analiza a constatat ca barbatii care luau saune mai frecvente (de 4-7 ori pe saptamana) traiau mai mult decat cei care o faceau o data pe saptamana.

Stresul: temperaturile ridicate ajuta la incetinirea impulsurilor nervoase, la combaterea stresului si a insomniei si la promovarea calmului, relaxarii si somnului.

In acelasi mod in care sauna poate oferi o mai buna senzatie de bunastare, este, de asemenea, adevarat ca nu exista dovezi stiintifice care sa arate ca ajuta la eliminarea toxinelor, la detoxifierea organismului sau la pierderea in greutate.

E timpul sa fii in sauna

Aproximativ 15-20 de minute de la o sauna este termenul recomandat pentru majoritatea oamenilor. Mai presus de toate, este important sa nu exagerati in timp si sa consultati un medic in cazul in care sufera de boli de inima. Cunoaste acum starea de sanatate a inimii tale cu noul test cardiovascular al aplicatiei.

Dupa o sauna se recomanda racirea treptata a corpului. Evitati scufundarea brusc in apa rece, deoarece acest lucru va provoca stres circulator. Nu uitati sa beti 2 – 4 pahare de apa rece dupa o sesiune.

Nu luati o sauna daca sunteti bolnav. Daca va simtiti rau in el, iesiti imediat. In primul rand, asculta-ti corpul. Un cap rece este