Desi parfumurile unisex nu sunt inca la fel de populare ca parfumurile individuale pentru femei si barbati, acestea incet incep sa-si marcheze prezenta pe piata. Ce este mai surprinzator, pentru o lunga perioada de timp, distinctia dintre parfumurile pentru barbati si femei nu exista. Asa a luat nstere piata de parfumuri unisex, care devine din ce in ce mai populara cu trecerea timpului.
De milenii, oamenii au folosit parfumuri, uleiuri si alte substante care afecteaza mirosul corpului lor intr-un grad mai mare sau mai mic. Vechii egipteni foloseau lotiuni parfumate in timpul ceremoniilor religioase si sporeau mirosul aerului cu extracte de lemn in timp ce efectuau ritualuri. Alte plante precum trandafirul sau menta au fost utilizate pentru a produce parfumuri medicinale si remedii de casa. In acest sens, istoria se apropie complet, deoarece multe uleiuri de aromaterapie de inalta calitate sunt folosite si astazi.
Acestea sunt realizate in acelasi mod ca si cei mai vechi stramosi folositi. Produsele care afecteaza mirosul corpului au fost foarte apreciate in fiecare cultura. De-a lungul timpului, rutele comerciale au permis importul de ingrediente din multe parti ale lumii, astfel incat a inceput sa se produca o gama mai larga de parfumuri. In trecut, oamenii foloseau adesea flori si ierburi pentru a-si crea propriile elixiruri de parfum. La acea vreme, insa, nimeni nu impartea parfumurile in categorii feminine si masculine.
Atitudinea si sentimentul ocupa un loc central, in timp ce egalitatea este pusa in scena in estetica. Tot ce este unisex este o valoare in crestere pe care moda si frumusetea au vrut sa le adauge industriilor lor. Urmand spiritul pionierilor din secolul al XIX-lea, care au indraznit sa poarte pantaloni, este timpul sa pierdem frica de cosmetice si parfumuri care au fost specificate pentru un anumit sex. Mirosurile de lemn, tutun sau mosc nu mai sunt doar pentru barbati si utilizarea lor nu inseamna nici pierderea feminitatii.
Istoria impartirii parfumurilor
Sfarsitul secolului al XIX-lea a cunoscut prima era reala a parfumului din istoria umanitatii. A fost o consecinta a dezvoltarii considerabile a cunostintelor despre chimia organica, datorita careia au aparut parfumuri complet noi pe piata. Ingredientele sintetice au inceput sa inlocuiasca din ce in ce mai mult elementele dificil de gasit si costisitoare ale compozitiilor de parfumuri naturale. Odata cu inceputul industriei moderne a parfumurilor in anii 1920, oamenii au inceput sa abandoneze treptat parfumurile universale in favoarea produselor de parfum destinate exclusiv femeilor sau barbatilor.
S-a dovedit ca nimic nu stimuleaza subconstientul sexului opus mai puternic decat un parfum spectaculos. Mirosul poate transmite ceva mai misterios, mai captivant si mai putin tangibil decat machiajul sau rochia. Nu este de mirare ca mirosurile care intaresc stereotipurile despre identitatea de gen s-au dovedit a fi mult mai populare decat compozitiile mai universale. Perceptia mirosurilor feminine si masculine este deci strict culturala si nu innascuta.
Popularitatea parfumurilor unisex
Parfumurile unisex sunt piata de nisa de foarte mult timp, dar acum popularitatea lor creste treptat. Acest lucru se datoreaza in primul rand constientizarii si deschiderii mai mari a publicului in ceea ce priveste problemele legate de identitatea de gen si schimbarilor perceptiei stereotipice a atributelor masculine si feminine, cum ar fi mirosul. Parfumurile clasice pentru femei sunt putin mai slabe decat cele pentru barbati si au note mai dulci. De aceea, s-a crezut mult timp ca produsele cosmetice pentru barbati ar trebui sa fie private de parfumurile florale.
De obicei, parfumurile pentru barbati sunt mai expresive si esentiale, de care multe femei se bucura. Popularitatea parfumurilor mai putin evidente a fost vazuta de producatori, care lanseaza din ce in ce mai mult parfumuri unisex pe piata. Clientii insisi ii apreciaza si incep mai mult sau mai putin constient sa isi urmeze propriile preferinte.
Intra pe Parfumurionline.ro si alege dintr-o varietate de parfumuri unisex.