E Joy

Fericire in fiecare zi

INNA: un produs foarte complex de marketing

…in afara de Dacia Logan si niste camasi produse la Braiconf, tara noastra nu se lauda cu prea multe produse autohtone dupa care se dau in vant occidentalii…

Totusi, romanul s-a nascut poet sau dupa caz artist, pentru ca munca nu a omorat pe nimeni, dar nici n-are rost sa riscam… Imediat dupa Revolutie, toate adolescentele si cea mai mare parte a pustanilor aspirau la o cariera pe scena, unde merge banda, coregrafia lasa de dorit si microfoanele sunt inchise… Banii curg, fanii sunt in extaz si nu esti nevoit niciodata sa te trezesti dimineata…

O mare parte din ciupercile aparute dupa 1989 pe la zilele orasului, oricare ar fi ala, au si disparut cum au venit, dupa foarte putina vreme. Cei care astazi continua sa profeseze in industria „entertainment“ a Romaniei s-au pastrat acolo tocmai printr-o munca asidua…

Fete care nu stiau sa cante ori s-au lasat, ori au invatat. Repetitii peste repetitii, slalom-viteza de la un oras la altul, camere de hotel, inregistrari si glezne rupte la orele de coregrafie. Apoi dieta, sedinte foto, zambete studiate si viata privata sacrificata… Toate vin cu un pret, iar succesul artistic vine cu mai multe: talent, munca, noroc si minte limpede, in spatele reflectoarelor… 

Elena Alexandra Apostoleanu este numele unei dobrogence mici si vioaie, care nu si-a inchipuit probabil niciodata ca o sa se uite la Kylie Minogue de sus din clasament. Si-a spus Inna, pentru ca era mai scurt si suna mai „artistic“. Apoi, a avut noroc. Cu carul, se poate spune… A avut parte de un management genial si de o sclipire de geniu a producatorilor muzicali de la Play&Win, cei care i-au produs single-ul de debut – „Hot“.

Era luna lui cuptor, in 2008 si romanca nascuta in Mangalia scutura din temelii toate clasamentele, inainte sa apucam sa intrebam „cine e Inna?“… melodia a fost nominalizata la categoria „Cea mai buna piesa internationala“ in cadrul Galelor Eska si romancuta noastra a urcat pe scena pentru a o interpreta in fata mult mai cunoscutelor Lady GaGa, Rihanna sau Sugababes. Acum se pregateste sa isi lanseze piesa “Club Rocker” pe piata Americana, alaturi de mult mai faimosul Flo Rida. Pentru sceptici, era un foc de paie…

Pentru publicul occidental era o revelatie. Inna este mignona, bruneta si frumusica, se imbraca mulat, are voce si piesele ei suna suficient de bine cat sa le fredonezi si daca n-ai invatat inca limba engleza… Si chiar daca a fost intampinata cu scepticism sau malitiozitate, romanca si-a vazut de treaba, si-a tinut fanii aproape si s-a instalat comod in primele randuri artistice, cu sau fara voia criticilor…

Inna este, inainte de toate, un produs foarte complex de marketing. Asa cum spuneam la inceput, munca dublata de creier si putin noroc aduce de fiecare data si succesul. Inna stie acest lucru. Si chiar daca nu este cel mai bun orator pe care l-am vazut in viata asta, pana acum, este cel mai obraznic produs „pop“ pe care l-am oferit vreodata la export… jos palaria, nu credeti?…