E Joy

Fericire in fiecare zi

Greseli de alimentatie! Tu le faci?

Alimentatia ar trebui sa ne preocupe pe fiecare dintre noi. Fie ca iti doresti sa slabesti, sa iti accelerezi metabolismul sau sa consumi doar alimente sanatoase, ai putea face anumite greseli. E-joy.ro iti spune care sunt cele mai frecvente greseli de alimentatie si cum te poti feri de acestea.

Lactatele degresate sunt mai bune! Nu este bine sa consumi doar lactate degresate, sunt de parere specialistii. Pe parcursul unei diete, daca ti se recomanda exclusiv consumul de lactate degresate, atunci le poti consuma pe o perioada de maxim 1-2 luni. Insa lactatele degresate nu sunt bogate in vitaminele A, D, E si K. Aceste vitamine sunt solubile in grasimi, ceea ce inseamna ca sunt mult mai bine absorbite de organism atunci cand produsul lactat este integral. Daca vrei sa te feresti de prea multe grasimi, atunci alege produsele lactate cu un continut de 15%-20% grasime maxim (in special smantana).

La salate doar sosuri light. Vorbim aici de sosurile degresate, pe care le punem in salate. Nutritionistii sunt de parere ca putina grasime la fiecare masa nu strica niciodata, asa ca te poti rasfata si cu un sos mai putin light. Putina grasime ajuta corpul sa asimileze mai bine nutrientii, iti va da senzatia de satietate mult mai repede si nici nu vei mai avea pofta de ceva dulce dupa masa.

Toata ziua fructe. Desi nutritionistii recomanda consumul fructelor in orice anotimp, nu este indicat sa iti faci un obicei din a le consuma in locul meselor principale. Fructele trebuie sa fie gustarile dintre mese, care sa iti calmeze foamea pana la ora pranzului sau a cinei. In plus, o cantitate foarte mare de fructe duce la cresterea nivelului zaharului din sange (glicemie) si iti da energie, insa pentru putin timp.

Unt sau margarina? Sunt sigura ca de foarte multe ori te-ai aflat in fata frigiderului din supermarket gandindu-te daca sa alegi margarina sau untul. Desi foarte multi sunt de parere ca margarina este mai sanatoasa, lucrurile nu stau tocmai asa. Chiar daca margarina este mai saraca in grasimi si calorii, aceasta contine grasimi hidrogenate care nu se pot dezintegra in sistemul digestiv si ficat, fiind raspunzatoare si de kilogramele acumulate. In schimb, untul contine acizi grasi naturali, care reduc riscul bolilor de inima.

Esti atenta doar la calorii. In special daca nu ai o dieta stricta, vei numara caloriile pe care le ingeri. Insa caloriile consumate nu sunt cele mai importante, ci aportul lor nutritiv (vitamine si minerale). Chiar daca sunt mai bogate in calorii, alege sa consumi alimente care sa contina antioxidanti, acizi grasi omega 3 si multe vitamine. O dieta foarte saraca in calorii poate duce la o deficienta nutritiva in organism.