E Joy

Fericire in fiecare zi

10 exercitii simple pentru calmarea anxietatii

Invatarea catorva trucuri pentru calmarea anxietatii – precum si reducerea stresului – este extrem de utila atat in reducerea simptomelor, cat si in prevenirea aparitiei acesteia.

In acest articol veti gasi cateva tehnici simple pentru a face fata acestei stari care pot face viata cu adevarat complicata pentru noi uneori.

Ce este Anxietatea?

Anxietatea este o reactie involuntara de raspuns a corpului nostru la situatii sau stimuli pe care ii percepe ca fiind amenintatori .

Chiar, uneori, apare brusc, fara o declansatoare aparenta concreta. Corpul tau poate crede ca se afla intr-un mediu ostil – adevarat sau nu – si reactioneaza tensionandu-se cu un sentiment intens de teama sau pericol iminent .

Simptomele experimentate prin anxietate pot fi fizice sau cognitive.

Iata cateva senzatii pe care le poate prezenta corpul dvs. atunci cand se confrunta cu anxietate:

Simti ameteala
Tahicardie
Scurtarea respiratiei
Teama de a nu pierde controlul
Ganduri negative recurente
Atac de panica

Intrucat nu vrem sa treci prin aceste experiente proaste, iata cateva exercitii puternice pentru calmarea anxietatii.

Schimbati ganduri negative pentru cele pozitive

Cand incepeti sa aveti ganduri negative care va enerveaza, spuneti „Gata” de cate ori este necesar.

Ideea este sa inveti sa-ti controlezi mintea si ca gandurile tale negative sa preia controlul, locul de a o avea.

Ideile negative te coplesesc de emotii tulburatoare. Daca ii identificati din timp, ii poate face sa se opreasca si sa inceapa sa se gandeasca la ceva pozitiv care va va face sa va simtiti mai bine .

Daca nu sunteti „prea aici”, puteti alege orice altul. Suficient, opreste-te, opreste-te … poti alege orice te face sa te simti confortabil.

Trebuie sa stiti cand anxietatea incepe sa apara in mintea voastra. Acesta este un mod eficient de a reduce anxietatea si de a gestiona gandurile voastre.

Faceti o activitate care va place

Cand simtiti ca anxietatea va consuma, faceti o activitate care va schimba atentia . Scopul este sa nu te mai gandesti la ceea ce te streseaza sau te ingrijoreaza.

Dar fiti atenti, trebuie sa fie activitati sanatoase care sa nu promoveze timpul liber. Adica, sa te uiti la televizor sau sa stai in fata calculatorului nu ajuta prea mult …

Incercati sa faceti activitati in aer liber si, daca este posibil, cu cei mai apropiati prieteni . Ar trebui sa fie ceva ce va place si ideal ar trebui sa fie activitati relaxante .

De la cantarea unui instrument la gatit sau doar discutii despre subiecte care va intereseaza. Veti vedea ca aceste activitati va ajuta sa calmati anxietatea si va ajuta sa va simtiti mai bine.

Respira

Poate suna ca si cliseu, dar practicarea exercitiilor de respiratie functioneaza cu adevarat.

Daca esti coplesit si simti ca nu mai poti sa-l iei, respira. Pur si simplu respirati constient.

Inainte de a face orice alta activitate, dureaza aproximativ 5 minute pentru a respira profund pentru a reduce viteza corpului si a mintii tale.

Puteti aplica respiratia in cicluri, facand-o incet, inhaland prin nas si expulzand incet aerul prin gura .

Expresii afirmative

Uneori, ceea ce avem nevoie este o fraza simpla pentru a ne calma.

Anxietatea este asociata cu probleme de nesiguranta si stres din cauza incertitudinii pe care ne-o aduce viitorul.

Repetarea unei fraze puternice va poate ajuta sa lasati deoparte nesiguranta care va invadeaza din cand in cand si sa atenuati simptomele anxietatii.

Desi pare o minciuna, frazele de genul „ Totul merge bine ”, „Sunt capabil sa o ating” sau „Astazi va fi o zi minunata” pot avea un impact pozitiv asupra stimei de sine.

Folositi expresii afirmative care reusesc sa va influenteze starea de spirit si motivatia . Cu cat iti conditionezi creierul sa se simta bine, cu atat esti mai departe de starea de anxietate.

Orice fraza cu care te simti confortabil si ai incredere pe care o poti folosi pentru a-ti calma anxietatea. Testeaza-l!

Afiseaza o imagine relaxanta

Un exercitiu clasic pe care unii experti il recomanda este sa- ti imaginezi ceva care te transporta catre o stare de seninatate si pace interioara .

Gandeste-te ca esti in locul tau fericit si imagineaza-ti o scena pe care ai vrea sa o experimentezi . Iti poti imagina ca esti la munte, pe plaja sau la casa bunicilor tai cand erai mic. Orice loc doriti va fi bine, atat timp cat va va face sa va simtiti relaxat.

Ascultati muzica preferata

Muzica este cunoscuta ca are puterea de a ne schimba starea de spirit. Indiferent de tipul de muzica care va place, va recomandam sa ascultati melodia oricarei melodii care va place.

O alta optiune este sa asculti muzica relaxanta . Cu toate acestea, daca va relaxati sau va simtiti bine cu muzica pop, salsa sau bachata, mergeti mai departe!

Cand incepi sa asculti melodiile, aruncati-va in versuri si traiti-le cat puteti. Incearca sa uiti de grijile tale si vei vedea cat de putin vei putea calma anxietatea.

Daca doriti idei, unele recomandari sunt Steve Halpern, Enya, Michael Jones, David Lanz sau muzica Indie.

Sport, sport si mai mult sport

Este dovedit stiintific ca una dintre cele mai usoare metode de combatere a anxietatii este prin sport.

Prin exercitii fizice, lasam drumul unei parti din stresul acumulat .

In curand veti vedea ca daca practicati in mod regulat un sport – in special aerobic -, nivelul de anxietate scade considerabil.

Ceva la fel de simplu precum mersul in fiecare zi cel putin o jumatate de ora sau mersul la o inot in piscina municipala, sunt activitati care pot merge excelent!

Vizualizati lucruri de aceeasi culoare

Iti amintesti cand erai mic ai jucat „vad, vad”? Ei bine, puteti aplica aceasta activitate atunci cand va simtiti anxiosi.

Alege ceva de aceeasi culoare si incepe sa enumere toate lucrurile pe care le vezi in camera care sunt de acea culoare. Conteaza incet si observa bine in interiorul camerei sau oriunde te-ai afla.

Ideea este ca iti concentrezi atentia este ceva simplu care te face sa uiti ce te ingrijoreaza.

De exemplu, alegeti o culoare la intamplare – ca cea verde – si numarati totul in acea culoare. Ia-ti timpul si concentreaza-te. Analizati fiecare obiect. Apreciaza-l si vei vedea cat de putin vei fi mai calm.

Plimbati-va in aer curat

O metoda eficienta care ajuta la reducerea anxietatii este prin miscare.

Corpul tau poate elibera stres si emotii acumulate prin miscarea acestuia. Doar mersul de fiecare data cand ai un atac de anxietate te va face sa te simti mai bine.

Concentrati-va pe pasii pe care ii faceti, mai ales atunci cand treceti printr-un loc frumos. De asemenea, puteti exersa contemplatia sau atentia plimbandu-va , respectand cu atentie si fara sa judecati totul in jurul vostru.

Meditati

Cele Beneficiile meditatiei sunt multiple si au fost dovedite stiintific , in sute de studii. Desi la inceput poate fi oarecum complicat daca este nou pentru tine, vei vedea ca in curand vei obtine rezultate bune.

O modalitate de a incepe este ascultand meditatii ghidate pentru incepatori sau descarcarea unei aplicatii de meditatie pe mobil.