E Joy

Fericire in fiecare zi

Cum putem controla dereglarile hormonale

Hormonii controleaza o buna parte a proceselor organismului, asadar sunt esentiali pentru buna noastra “functionare”. Insa ce ne facem atunci cand nivelul hormonilor o ia razna si suntem pusi in fata mai multor afectiuni din aceasta cauza? Inainte de a apela la terapii de substitutie de hormoni, poate ar fi mai bine sa ne indreptam atentia asupra metodelor mai naturale pe care le avem la dispozitie.

Acneea, greutatea excesiva, crampele menstruale puternice sau diminuarea libidoului sunt doar cateva din simptomele neplacute ale dereglarilor hormonale. Sa vedem ce putem face pentru a restabili echilibrul hormonal de care avem nevoie.

Renunta la chimicale. Hormonii sunt foarte sensibili la orice ingeram, in special chimicale. Specialistii recomanda renuntarea pe cat posibil la alimentele prelucrate, produsele semipreparate, mezeluri sau sucuri carbogazoase. Cu cat dieta ta va fi mai sanatoasa, cu atat nivelul hormonilor va fi mai stabil.

Ai grija de ficatul tau. Probabil nu stiai acest lucru, insa ficatul este organul care ajuta organismul sa scape de hormonii care nu ii sunt necesari. Si pentru ca ficatul tau sa functioneze la capacitate maxima, este indicat sa consumi broccoli, varza, napi, conopida, ceapa si usturoi.

Lipsa fibrelor poate cauza o incetinire a procesului de exportare a progesteronului din organism. De aceea este indicat sa consumam si multe fibre (fasole, linte, ovaz, orez brun). Poti aplea si la cateva plante care stimuleaza activitatea ficatului, cum ar fi radacina de brusture, de papadie sau seminte de armurariu. Le poti consuma zilnic, sub forma de ceaiuri.

Tratamente naturiste. Dereglarile hormonale pot fi tratate si cu ajutorul unui tratament naturist, in functie de nevoile fiecarei femei (insa este recomandat sa incepi aceste tratamente doar dupa ce discuti cu medicul tau). Fitoestrogenii, adica estrogenii “din plante” sunt foarte recomandati si se regasesc in capsuni, extract de soia, angelica chinezeasca sau fructul castitatii.

Acizii grasi esentiali (ulei de in sau de peste) si antioxidantii (vitaminele A, C, E, zinc, seleniu, extract de fructe de padure, acid alfa lipoic) sunt la fel de bune in tratarea dereglarilor hormonale.

Tulburarile menopauzei si osteoporoza pot fi prevenite daca includem in alimentatia noastra telina, marar, ulei de masline, soia, germeni de grau, miere, masline, anason si chimen.