E Joy

Fericire in fiecare zi

Beneficiile cerealelor pentru organism!

Cerealele ar trebui sa fie o parte importanta a alimentatiei noastre. Spun “ar trebui” deoarece multi dintre noi am uitat de importanta acestora si nu le consumam decat foarte rar. Insa cerealele sunt o parte vitala a oricarei diete. Iata care sunt beneficiile cerealelor pentru organism!

In primul rand, cerealele contin glucide si sunt recomandate in special atunci cand te simti slabit. Glucidele au rolul de a-ti da un impuls de energie, de aceea se recomanda consumul cerealelor dimineata sau ca gustari intre mese.

Cerealele contin in compozitie fier si fibre, care ajuta digestia si tine departe constipatia. Daca stii ca ai probleme digestive, incearca sa mananci in fiecare dimineata o portie de cereale integrale cat mai naturale si nu foarte prelucrate. Vei observa diferenta in doar cateva zile.

Si tulburarile colonului sunt prevenite cu ajutorul consumului cerealelor. S-a descoperit faptul ca cerealele, consumate cu regularitate, protejeaza impotriva cancerului de colon.

Fibrele dim compozitia cerealelor ajuta la prevenirea formarii cheagurilor de sange care pot declansa atacuri de cord sau accidente vasculare cerebrale.

Tot cerealele sunt cele care ne protejeaza impotriva bolilor de inima si reduc colesterolul din sange. Cerealele sunt recomandate diabeticilor deoarece nu contin mult zahar.

Cerealele sunt bogate in steroizi naturali, care ajuta la prevenirea cancerului mamar. Acesti steroizi naturali stimuleaza producerea de estrogen si reduce aparitia celulelor canceroase.

Stiai ca cerealele contin foarte multe vitamine si minerale? Ei bine, intr-o singura portie de cereale vei gasi Vitamina B si E, sulfati, fosfati, magneziu, fier, calciu si potasiu. In plus, au un continut scazut de grasimi si sunt surse excelente de carbohidrati complecsi.

Cerealele ajuta si la slabit. Ai observat cum in majoritatea dietelor, cerealele ocupa un loc important, in special la micul dejun? Ei bine, acest lucru este datorat faptului ca cerealele sunt foarte consistente si dau repede senzatia de satietate, insa au un nivel scazut de calorii si zahar. De aceea, daca vrei sa slabesti sau sa iti mentii greutatea, este bine sa adaugi in dieta ta zilnica si o portie de 150 gr de cereale.